Dumma "trädkubbe"!

Jag jag har då brutit fingret jag, ringfingret. Så här gick det till: (Om ni undrar)

Vi var på landet och vi hade fällt minst tio träd, så pappa höll på att såga men motorsågen och delade in träden i "kubbar" och skar av barret och grenarna. Eftersom att man ska elda upp barren och grenarna och ha kvar själva "trädkubbarna" så sortterade vi dom i två olika högar. Efter som det var en bit ifrån man skulle lägga "trädkubbarna" så fick man ungefär "kasta vidare". Så då skulle jag hämta en "trädkubbe" och precis när jag tog en så kom det en ny "trädkubbe" rakt på mitt ringfinger. Det gjorde så j*vla ont och fingret svällde upp direkt så det var bara att åka iväg till sjukhuset. Först kom vi till sjukhuset och fick vänta i ca. två timmar, då fick jag träffa doktorn och han sa att detv inte såg brutet ut men han kunde inte veta exakt så jag fick gå till rönken. Där fick vi vänta i ca. en timme sen fick jag gå in och rönka mitt lilla finger. När jag kom ut så sa dom att vi skulle gå tillbaka till väntrummet (där vi var från början). Först när det gått ca. två timmar så kom det en med ambulans så den fick gå före, sen kom det en till med en ambuland ca. en timme senare och ca. två timmar senare fick vi gå in i ett rum dit doktorn skulle komma. Det dröjde ca. en timme innan han kom och sa att jag hade brutit fingret och att en sjuksyster skulle komma in och sätta ett tvillingförband*. Lite senare kom en sjuksyster och satte på mig ett tvillingförband* och vi fick åka hem. Vi hade vart på sjukhuset i ca. åtta timmar (!) och jag var jätte hungrig och längtade hem. En kvart senare var vi hemma och gick till våra grannar som hade beställt pizza till oss. Det var jätte jobbigt att sova den natten det blev jätte varmt imellan fingrarna och jag blev varm jätte snabbt. Men jag somnade om och fortsatte att sova enda tills sent på morgonen. Här var då mitt lilla "lördagsäventyr".

*Tvillingförband= är när man sätter ihop det brutna fingret med det som är bredvid (i mitt fall långfingret) så att den får stöd.

Kommentarer
Postat av: Linn

Du har blivit utmanad! Info på mig blogg!

Postat av: Josefin

Tack det vore jättesnällt om du kunde höra av dig om "tejpbitarna" :)

2007-03-08 @ 14:34:46
URL: http://inmyminds.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback