CC SKYE & MARC JACOBS

 

Dom här söta smyckerna är som ögongodis för mig, och det bästa med dom är att dom inte har ett högt pris alls!
Dom finns på Betties galleria för ynka 139 kronor för armbandet och 219 kronor för klockhalsbandet.
Det snygga armbandet påminner om CC SKYEs armband och det urgulliga klockhalsbandet påminner ju såklart om Marc Jacobs söta fruktklockor. Smyckerna finns i flera färger men jag skulle välja dom här, nu ska jag bara fundera på om jag ska lägga ut ca 380 kornor på två smycken. Vad tycker ni?  Komentera erat svar.

Give me Gummistövlar.

  

Dom här underbart snygga gummistövlarna från Viking skulle jag gärna vilja ha på mig en regnig dag.
Jag letade efter ett par gummistövlar från Viking med änglar på förra året men kunde inte hitta några. Jag vet inte varför för när jag var mindre vägrade jag att sätta på mig gummistövlar men nu vill jag bara be att få ha på mig ett par, det kanske är så bara för att dom är så snygga. Gummistövlarna finns på have2have för 450 kronor.

Wish of the day 5/7

Wish of the day 5/7

Linne -
H&M
Skor - Topshop
Shorts - Topshop
Solglasögon - Ray ban
Halsband - Accessora


Dagens outfit

Dagens outfit

T-shirt-klänning -
Gina Tricot
Leggins - Bik bok
Halsband - Ellos

Mina fynd.

    

Här är då mina fynd från gårdagen, hittade inte så mycket eftersom det mesta var urplockat. Men det blev några godingar i alla fall.

Från vänster: Klänning från H&M, 79.50 kronor - Jag älskar verkligen klänningar och den här gör en bara så glad av att titta på den. Den här kan andvändas året runt, det är det bästa med klänningar ( jag har vikt upp armarna för jag ska sy upp den, jag gillar inte långa armar på klänningar).

T-shirt-klänning från Gina Tricot, 64.50 kronor - Fick upp ögonen för T-shirt-klänningen när jag såg den på Almas blogg. Jag bara älskar den.
Linne från H&M, 20 kronor - Jätte snyggt enkelt linne med snyggt mönster (syns inte på liten bild, klicka på bilden så får du se mönstret). Det snyggaste med den var att den hade en ganska djup urringning på ryggen.
Leggins från Bik bok, 80.50 kronor - Ett par lite fräcka leggins med 80-tals anda som passar super under enfärgade klänningar som en färgklick.
Sjal från H&M, 69.50 kronor - Jag vet inte varför men jag faller för sjalar hur lätt som helst. Jag var rätt osäker på om jag skulle andvända den men jag köpte den endå, 70 spänn är ju inte hela världen. Sjalen var det enda plagget jag köpte till ordinarie pris. 


Ändrade planer.

Jag som såg fram emot den här dagen så mycket för att jag skulle åka in till stan, men så blev det inte.
Jag ska göra ett ID (fråga mig inte varför det var mammas idé), så jag ska ta kort i en sån här "fotoautomat" i Kista så efter det blir det äntligen shopping. KRAM


Dagen D.



Imorron har jag bestämt att jag ska åka till stan eller Kista för att shoppa i den stora, ljuvliga rean. Jag längtar redan och har laddat bankomat kortet med 2000 kronor (hoppas det räcker). Några stopp som jag tänker göra kommer att bli: H&M, Gina Tricot, Indiska, KappAhl, Lindex, Wedins, Din sko, Skopunkten m.m.  Jag kommer att ta kort på mina fynd och lägga ut här på bloggen, ni får vänta på det men den som väntar på något gott, väntar aldrig för länge!   :D

Dagens Outfit

Dagens outfit

Klänning - Thailand
Bolero - La Redoute
P.S   Klänningen är inte smutsig det är spegeln som är smutsig.   XD

Wish of the day 2/7

Wish of the day 2/7

Solglasögon -
H&M, 59.50:-
Halsband - Ellos,  129:-
Tunika - H&M, 179:-
Sandaler - Lindex, 99:-
Totalt: 466.50:-

Dagens outfit

Outfit

Tröja -
Lindex
Halsband - Ellos
Jeans - Rock and Republic

Månadens fråga, JULI.

 OR

Vilken skomodell?

Månadens fråga är,
Vilken är din favorit skomodell?
Bellerina, Jumpaskor, Sandaler, Basketskor, Boots eller Pumps.

Börja rösta redan nu!


Resultat av månadens fråga, Juni.

Här är resultaten av månadens fråga:

Vad tycker du är godast?

1. Mjukglass 55%
2. Isglass 45%

Fortsätt att rösta på dom nya frågorna!

Världens snyggaste sko.

image79Min drömsko finns på Topshop för £45 (ca. 630:-)

Här är min drömsko, jag är inte så mkt för "jesusmodellen" och vill inte ha ett par "vanliga" bellerinaskor som jag haft varje sommar. Så när jag klickar runt på Topshop så ser jag dom här underbara skorna. Väldigt gulliga och chicka, och ett extra plus för den benvita färgen. 

I love that look.

image78

Hur kan MK alltid vara så stilsäker? Jag bara älskar hennes avslappnande, maskulina men ändå femenima look.
Den stora sjortan och flipfloppen är bara så snygga. Nu ska jag gå och titta runt lite på internet och ser om jag hittar något liknade.

Rea på Your Weekend Fashion Shop

   

Ja, just det nu är det rea på Your Weekend Fashion Shop, men jag tycker att det är lite för höga priser fortfarande.
Här är mina favoriter, några av dom kanske blir ett framtia köp, vem vet.
Om jag skulle välja vilken av dom här som jag helst skulle vilja köpa skulle dt bli den från Rodbjer, för att den kan man ha i alla årstider. På sommaren är den tunn och sval, men men en kofta och ett par strumpbyxor på hösten och vintern är lika snyggt det.
Från vänster Whyred 1256:-, Burfit 598:-, Hope 896:-, Rodebjer 1036:-.