Alla hjärtans dag pressenter

  alladagen1     alladagen
Dom här super fins askarna finns på
Ur & Penn för ynka 100:- st (!) Dom har tidigare kostat 398:- men är just nu på rea passa på att fynda de här askarna och du har en perfekt pressent till kompisen, mamman, flickvännen ellelr vem det nu är. I första asken är det 9 par ursnygga örhängen och i den andra asken är det 6 stycken super gulliga halsband. Som sagt båda kostar bara 100:- så här har du en alla hjärtans dag pressent till budget pris. P.S på Ur & Penn´s hemsida är inte alla smycken & klockor med så om de du letar efter inte finns på hemsidan så titta i affären.

Alla hjärtans dag bakelser

Alladag Fler recept finns på Arla!

Vad passar inte bättre än ett par goda bakelser på alla hjärtans dag?! Dom här är jätte goda och snabba! 

Ingredienser: (ca. 12 st)

1 rulle färdigkavlad, kyld smördeg, 275 g
1 ägg
500 g Kesella vanilj
ca 4 dl hallon eller smultron

Garnering:
florsocker

Gör så här:

Sätt ugnen på 225°. Tryck ut 12 hjärtan ur smördegen med ett pepparkaksmått. Lägg dem på en plåt med bakplåtspapper. Pensla med uppvispat ägg. Grädda i mitten av ugnen ca 5 min eller tills de har fått ?n färg. Låt svalna och skär av toppen på hjärtana och använd dem som lock. Fördela Kesella på bottnarna. Lägg på hallon och lock. Pudra över rikligt med florsocker

Källa: Arla

Elle galan

                                  elle
ELLE´s gala med 10-års jubileum. Tyvärr så är det inte så många som har chansen att titta på den i verkligheten så om du vill se den ändå tycker jag att du ska titta på kanal 5 klockan 19.30 för då sänds galan. Om du inte har chansen att titta på den be någon spela in den. I och med tioårsjubileet blir det en extra färgsprakande show som tittarna bjuds på. Vackra klänningar, den trendigaste visningen, nervösa nominerade, glamourösa prisutdelare och lyckliga vinnare är bara några av ingredienserna. Pontus Gårdinger, välrenommerad programledare på Kanal 5 med bakgrund i modebranschen, leder festligheterna. Vid sin sida har han svenska supermodellen Malin Persson som blev upptäckt av Mr Valentino på spanska trappan i Rom. Malin har bland annat synts i Vogue, ELLE och Harper’s Bazaar och gjort stora kampanjer för Chanel, Lagerfeld och Paul & Smith.

Grått är vårens svart!

Om du hört det förut så stämmer det. Som färgen svart var i vintras är färgen grå i vår & sommar!
Så titta igenom kläderna som du tänkt slänga en gång till och titta om någon läcker liten grå goding finns där. Lycka till med den gråa skatt jakten!


Vinterns ögonbryn.

ogonbrynLindsay Lohans snygga narturliga ögonbryn.

Aa, ni läste räät det kanske låter lite konstigt men vinters ögonbryn ska hälst vara tjocka men ändå så ha en form. Detta betyder inte att du ska sluta noppa ögonbrynen! Tvärtom du ska fortsätta men låta dom vara i en lite tjockare form. Du ska helt enkelt sagt låta dom vara mer narturliga.

Onsdag

OnsdagNy dag, ny outfit!

Byxor
Cheap Monday
Linne Gina Tricot
Tröja Kappahl
Halsband Julklapp

Våren nalkas, snart.

I vår är det mycket gult som gäller, som klänningar, linnen, shorts m.m eller som accessoarer.
Klänningen kommer att slå STORT i år så spara klänningarna och kolla i närmaste Second hand butik.
Om du inte tycker om eller tycker att du inte passar i klänning så bra är ett alternativ stjortklänningen med ett par tajts under. I skofronten så är det lack skor som gäller om du ska ha ett par bellerinaskor satsa på rundad tå och den även i lack. Ett extra plus är en rosett på skon som både piffar upp och ser snygg ut!

Tisdag

Tisdag Ny dag, ny outfit!

Byxor
Cheap Monday
Linne Gina Tricot
Stjorta Mexx
Skärp Calvin Klein

Second hand

Om du vill ha dom där snyggaste kläderna i vår ska du deffenitivt besöka närmaste Second hend butik!
Där finns allt som kommer att dyka upp i vår, som sagt i vår blir det mycket 80-tal på ett lungnare sett och mycket starka färker t.ex som knallröd, illgul m.m. Så gör ett smart drag och få det snyggaste plagget medans du sparar pengar! (Det låter som en bra idé för mig)


Snyggaste vår kappan!

vårjackaDen finns på H&M för 798:-
Våren snyggaste kappa är här! Denna underbara skönheten finns på H&M för 798:- Den är tyvärr slutsåld men det finns ju alltid Second hand som du kan hitta en liknande modell. Färgerna som kappor passar bäst i i vår (enligt mig) är just orange, mörkgrönt & rött. Skaffa ingen svart för det kommer att bli för varmt och om du värkligen vill ha en i svart skulle jag hellre ta en i ljusgrått. Som ni kanske redan har listat ut så är det mycket 80-tals mode på ett nyare sett. Vi kommer se mycket vidda ärmar och höga midjor. Så spring till närmaste Second hand och kolla efter allt med 80-tals stil!

Mejlet!

Hej Linnea!
Jag vet inte riktigt vad jag ska satsa på nu när jag ska ut och handla lite sent i rean. Jag såg att du hade skrivit lite om vad man kunde köpa i rean men jag brukar inte passa i så mycket så jag vill ha lite fler alternativ. Skulle du kunna ge mig några tips?
Hälsningar Emma


Svar: Hej Emma!
Visst kan jag det.
Om du vill ha en klänning ska du deffenitivt satsa på förklädesmodellen som kommer hålla i sig i vår och är väldigt snygga med en polotröja under.
Om du ska passa på att köpa några skor så ska du satsa på herrinspererande skor gärna som är lackade! Om du har ett par platåskor så ska du inte släppa dom än, gärna ska dom vara i Loubouti form.
Om du ska köpa en vår jacka ska du satsa på en trekvartsärmad eller en stor cap. Gärna i dom jordnärafärgerna som t.ex brunt, beige, grått m.m.
Ett par shorts är aldrig fel att ha, passa på att köp ett par snygga med vik längst ner på byxkanterna. Om du vill ha ett litet tips på ett par shorts du kan köpa till budget pris ska du titta på bloggen på inlägget "SHORTS".
Hoppas du fick svar på dina frågor, annars är det bara att mejla igen!
//Linnéa [[email protected]]

accessoarer?

I vår och i sommar ska du satsa på svarta accessoarer. Gärna många men inte för mycket. Det mörka nagellacket håller i tills i vår då du kan satsa på ljusare toner. I vår blir det väldigt mixat och mycket volym.
Kom ihåg att om du har en topp som har mycket volym ska du ha ett par smala byxor och tvärtom.

Titta vad jag hittade!

kooooooo



När jag rensade ut i mina lådor härom dan så fick jag syn på dom här solglasögonen! Dom ser nästan ut som dom Mischa Barton har på sig fast hennes är ju ett par Ray ban Wayfarer. Men titta vad man kan hitta i gamla lådor. Så passa på och rensa lådorna och hitta stora fynd!

Mina nya hårfavoriter!

harspannenDom finns på H&M för ynka 19.90 (!)
Dom här ursnygga (& urbilliga) hårspännerna har jag köpt på H&M. Dom är 10 cm långa och värkligen jätte bra! En nackdel är att dom glider av lätt. Men man får bara hålla koll på dom så man inte tappar dom.
Dom här kommer värkligen göra nytta i mitt hår och ge de det där lilla pricken över i:et. Dom finns i färgerna: silver (på bilden), guld, grön & rosa.

När kommer det?

Aaah, jag blir tokig! Mitt paket som jag beställde från H&M förra veckan kommer ju aldrig! Det stod att det skulle komma vecka 3 och nu är det ju det! Aja, ibland får man väll göra som det gamla ordspråket säger: Den som väntar på något gott väntar aldrig förlänge. XD

Look a like

Look-a-like

Lyxoutlet

Vill du ha en Friis & Co.-väska eller Miss sixtys nya plagg? innan du köper den på en "vanlig" affär borde du gå in på Lyxoutlet, där finns kanske din klänning/väska/tröja eller vad det kan vara för ett ganska mycket billigare pris! Jag har hittat jätte många underbara saker där som är upp till ca. 50%.

Ella-mossDen här klänningen som är gjord av Ella Moss kostar i
"verkligheten" 1999:- men på Lyxoutlet kostar den 1050:- det är 47% billigare!

Spara eller Slösa?

Spara eller Slösa?

Rachel Zoe´s Style Guide

Rachel Zoe har gjort en underbar liten Style Guide med många underbara godbitar. Jag vet att det står Fall 06 men dom här kläderna kommer hålla i i vår & sommar också! Så satsa på liknade plagg eller varför inte köpa dom direkt på nätet?!

People´s Choice Awards

Gina Tognoni Eva Longoria
                        
Gina Tognoni & Eva Longoria     
                 

På galan People´s Choice Awards var det många både snyggt och fult klädda kändisar. Jag har valt ut två stycken som var den bäst och sämst klädda.
Sämst klädda blev: Gina Tognoni, men jag tror ni förstår om ni tittar på hennes klänning, bara kragen på en klänningen är bara så fel!
Gina, Cruella Devill är igen bra stil ikon!
Den bäst klädda blev: Eva Longoria, hon har en enkel snygg klänning som blir jätte snygg med
dom matchande shorna och väskan. Bra jobbat Eva!

Rösta på ditt favorit plagg!

Rösta på ditt favoritplagg lite längre ner!

Säg SCARF!

ScarfFinns på H&M för 59.50:-

I vår och sommar ska du ta fram scarfen. Perfekt accessoar i vår och sommar, satsa gärna på stora modeller som är ungefär till navelhöjden. Det finns ingen scarf som är direkt fel så skrapa i mormors lådor så kanske du hittar ett jätte snyggt fynd. Färgerna som kommer vara inne i vår och sommar är svart, grått, vit men även ljusa pasteller. En scarf kan göra den mest tråkiga tröjan till en supersnygg outfit. Och scarfar är ju inte så dyra så det är bara att köpa en direkt.

Fredag

FredagNy dag ny Outfit.
Strumpbyxor Lindex
Shorts gjort själv
Randigt linne Ichi
Svart linne Gina Tricot

Snyggaste vår/sommar kläderna av Cecilia Wikman

Tröjan Byxorna hängslen
     Tröja 299:- på
Ellos            Shortsen 299:- på Ellos          Hängslen 99:- på Ellos 

Cecilia Wikman är en ung & spännande modedesigner som har gjort en kollektion till Ellos.
Toppen har fastsydda hängslen som dekoration, med avtagbara skinnstoppar. Väldigt snygg och mode inriktad, här är något att satsa på!
Shortsen har knappar för hängslen på insidan. Två tryckknappar och gylf med dragkedja. Det dåliga med dom här byxorna är att man måste köpa hängslena till men det gör ju inte så mycket för dom där snygga hängslena kostar ju bara 99:-.

Vad du ska satsa på i vår.

I vår blir det mycket jordnära toner till exempel som mörkbrunt, beige m.m.
Satsa även på klänningar och det snyggaste är om det finns fickor utan på klänningen.
Rosetterna håller i sig i vår, så satsta på ett litet gulligt diadem med en rosett ellr varför inte ett skärp?.
Rosett-skärp Finns på
Glitter för 129:-

Tips:Om du ska ut och rea-handla jeans så kommer modet att fortsätta med mörka och smala modeller. När det gäller detaljer får det gärna vara blixtlås nertill. Den höga midjan kommer att fortsätta att dominera även i vår. Nyheten är ljusa tvättar med vidd, kolla in Kate Moss, hon är som vanligt rätt.


Bara så snygg!

Bottega_VenetaVäskan finns på Net-a-porter för £ 1 850 (!)
Jag vet, jag vet väskan är ganska dyr men bara så snygg och så är det ju en Bottega Veneta! 25 900:- blir det  svenska kroner så jag tror att det inte är värt det, tyvärr. Hoppas dom får in en kopia av väskan på ASOS snart. Den här väskan är bara så snygg lyllos dig som har en sån här. Aja, drömma kan man alltid.


Rea

Rea
Rea på
Ellos på höst- & vintersortimantet med 35% på alla kläder och skor!
Kanske inte alla kläder är så jätte snygga men man hittar en hel del godingar också, har redan beställt väntar bara att dom ska komma med posten! P.S Dom har även 30% på det nya sortimentet man bara på en vara och den gäller endast om man har handlat för minst 200:-

Rea!

Jippie!
Nu är det äntligen rea! Här är några ställen som har rea just nu. Om du vet flera mejla gärna till mig på:
Clothes and me

Asos - upp till 70%
La Redoute - upp till 70%
Esprit - upp till 70%

Skynda att Fynda!

Min snyggaste julklapp!

Halsbandet Vet inte var man köper dt men ett liknande finss på La Redoute  för 149:-
Detta grymt snygga halsbandet fick jag i julklapp av mamma & pappa.
Ni förstår inte hur glad jag blev, har velat fram och tillbaka över om jag ska köpa den eller inte men nu har jag äntligen fått en!

Min mössa.

Mössa Finns på H&M för 79.50:-
Det här är min favorit mössa, den värmaer verkligen öronen och är samtidigt jätte skön!
Det är skönt stickad och finns även i röd, den är stor och bekväm. Även om vintern kanske är slut nu men den håller i nästa år också! Så passa på och köp denna sköna mössa!